måndag, oktober 10

Vill tipsa om ekolådan



Jag vurmar ju verkligen för ekologiska varor och försöker själv köpa ekologiska och leva så ekologiskt så långt det bara går. Många tycker ju att det är onödigt och dyrt att köpa ekologisk mat och andra varor och lever efter principen att vad spelar det för roll om jag lever ekologiskt om "ingen annan" gör det. Man lever kanske också efter principen att "billigt är bäst" och att det nog är en myt att ekologisk mat smakar bättre, ursäktar sitt inköp av konventionella varor med att "man kan ju aldrig veta hur ekologisk en vara egentligen är.

Enligt min mening så köper jag hellre ekologiskt i vilket fall som helst och jag lever gärna i tron att ekologiskt de allra flesta gångerna faktiskt är bättre för både oss människor och miljön vi lever i. Då betalar jag gärna några kronor mer och känner att jag gör en god insats.

Just därför så vill jag tipsa er om Ekolådan som säljer ekologiska grönsaker, bröd och många fler ekologiska produkter. På ekolådans hemsida kan du kolla om du har möjlighet att beställa en låda och få den levererad hela vägen fram till dörren. Om man bor i en mindre stad och inte kan få den här typen av service så kan man kontakta ekolådan och höra efter om de har en annan lösning. De brukar inte vara omöjliga på att ta fram alternativa lösningar.

Jag har själv provat flera utav deras lådalternativ och tycker att de håller superkvalitet. Dessutom så blir man kompenserad om man skulle råka få någon dålig grönsak (vilket så klart är helt naturligt då man får obesprutade frukter och grönsaker). Och jag tycker då definitivt att de här grönsakerna smakar mycket bättre än de onaturligt glänsande/superstora/aldrig ruttnande konventionella grönsaker man hittar i butikerna. 

Slå ett slag för ekologin och gå in via länken här ovan och botanisera runt på deras fina hemsida. Om man är förtjust i viner så kan jag även starkt rekommendera att man kollar in deras ekovinlåda som man får beställd hem till sitt lokala Systembolag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar